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 les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est.

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SDKFZ
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MessageSujet: les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est.   les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est. Icon_minitimeJeu 18 Aoû 2011, 12:32

actuellement, si ont désirent parlé d'un sujet, il vaut mieux de suite détenir toutes les informations relatant au sujet, et ici moi, il y'a quelques années, suite à une question, d'un membre d'un de mes forum, qui se rapportait sur les véhicule prêt bail, ainsi après que j'avais fait mes recherches, j'était tombé sur ce document.

Citation :
Le prêt bail et ses effets sur le Front de l'Est.

1) Les premiers problèmes qui sont survenu chez les Russes, c'était la Production.

Dans l'année 1941, l'industrie d'armement russe se trouvait dans la phase de modernisation, ou elle continuait suivant le programme d'industrialisation que Staline avait adopté. Et dans se plan fus intégrer tout naturellement les ancienne usines de l'ère tsarisme qui était dépassé ainsi aussi que la construction des nouvelles industries, qui allait être entièrement moderniser et équipées. Les plus grands centre industriels existants avait été construits dans le secteur européen de la Russie, tandis que les nouvelles usines qui furent construit comme dans années 1930, eux étaient construit le long des villes de la Volga et certaines autres, ont été construites à l'Est jusqu'à la chaîne de montagne de l'Oural. Staline et ses planificateurs, avait commencé a ériger ce tel plan de construction plus loin en direction vers est, pour sécuriser les centres, lors d'une menace par une invasion.
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SDKFZ
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MessageSujet: Re: les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est.   les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est. Icon_minitimeJeu 18 Aoû 2011, 13:06

continuons:

Citation :
Le déplacement de l'industrie soviétique

En juillet 1941, après l'invasion Allemande, des plans ont été établi pour déplacer l'industrie russe. Et ici le plan prévoyait d'effectuer ses travaux titanesque, par les centres d'usinage qui était construit le long inférieur du fleuve Dniepr et dans la région du Donbas et ce qui furent construit aussi près des grandes villes tel que Moscou et Leningrad, et cela il fallait les déplacer dans la direction de l'Est dans l'Oural et dans la Sibérie.
Entre le mois de Juillet et le mois de Novembre 1941, fus évacuer un total de 1523 entreprises, et pour effectuer ces travaux titanesques à la hâte, ils avaient eu besoin de 1.5 million de wagons pour le transport. Et le plan de déplacement prévoyait de déplacer ses centres dans des zones rurale. Et lorsque le déménagement fus terminer, uniquement une infime petite quantité du personnel fus logé dans les baraquements qui ont été construit à la hâte. Ici les centres de production, devait dans les plus bref délais recommencer leurs travaux de production, pour que le plan de livraison de vingt-quatre heures sur vingt-quatre pendant six jours par semaine soit maintenue, et parfois même les conditions de travails devenaient vraiment pénible. Malgré le fait que il fus entrepris des efforts pour déplacer l'usine au complet, ici passa plus d'un ans en temps, pour que l'industrie, fonctionne a nouveau avec 100% de rendement, qui fus produit avant le déménagement.
La perte de l'armement Soviétique pendant l'année 1941 (pendant les six premier mois de la guerre). Une des raisons fondamental que les alliées de l'Ouest, mirent en place un plan d'aide,venait du fait que la Russie venait de perdre une quantité incroyable d'armement et de matériel, et ce se rapportant au premier mois d'invasion Allemande. Les exemples des nombres suivant démontre bel et bien l'échelle phénoménal de la perte de l'armement et du matériel Russe en cette époque là.

72% de la totalité de ses véhicules blindés.
34% de la totalité de sa flottes aérienne de combat.
56% de la totalité des armes a poing et mitrailleuse.
69% de la totalité des armes anti-char.
59% de la totalité de ses canons et mortier.
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SDKFZ
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MessageSujet: Re: les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est.   les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est. Icon_minitimeJeu 18 Aoû 2011, 16:30

la suite

Citation :
La réponse des alliés de l'ouest

Tout ces facteurs d'influence ont apparemment produit de grave disfonctionnement dans le matériel de guerre des forces russes. A la date où le Stavka à rencontré les représentants de des alliés de l'ouest à Moscou en juillet 1941, après qu'ils ont conclu une alliance avec eux, alliance lourdes, ils leurs demandèrent de l'aide. Les Britanniques et les Américains ne souhaitaient pas s'interféré dans la campagnes Russes. Le contrat prêt bail du 11 mars 1941, permis au Président Américains de quelques manière qui soit de "vendre, échanger des titres, loué ou tout simplement donner des titres, ou toute autre méthodes existante pour les mettrent à disposition, et ce ou le président des Etat Unis penseraient que ces aides pourrait être bénéfique pour la défense de son gouvernement ".

Le programme du prêt bail existant, a donc été élargi pour y intégré aussi l'Union Soviétique en tant que bénéficiaire de l'aide, prêt bail ou le président des Etats-Unis Franklin Roosevelt avait signé un contrat ou le montant arrivait à 1 milliard de $. (*).

Le prêt bail pour le nouveau membre du pays signataire entras en vigueur le 30 Octobre 1941. Et les premières livraisons d'aide commencèrent a être livré en Russie au mois de novembre 1941. Les convois prirent les chemins d'acheminement soit par la route maritime de l'atlantique NORD, jusqu'au port de Murmansk, soit par le golfe Perse a travers l'Iran ou encore via l'Alaska et ou encore par décharger les cargaisons par les routes maritimes du Pacifique pour arrivé au Port de l'extrême orient Russe de Vladivostok.

Sur la totalité du grand nombre de cargos, qui ont effectuer la traversé dans les eaux dangereuses, le nombre de cargos coulé ou perdu n'excédais pas plus de 7% de la totalité des convoie envoyé.
A la fin de la guerre en 1945, à la Russie fus livré une totalité de plus de 11 Mrd. $ de matériel de guerre, et ce fus a la date de la fin de la guerre, où le prêts bail pris aussi fin, ou que toute livraison fus stoppé. Bien que l'équipement envoyé des Britanniques et des Américain comptait en tant que matériel obsolète, la Russie a été mainte fois reconnaissante pour les livraisons qui lui furent envoyé.

(*) Pour avoir une petite idée sur le montant de la facture, ici vous prennez le cours du $ qui était en vigueur pendant le temps de la guerre, et vous le faites multiplier par le coéficient qui se rapporte a aujourd'hui, donc en ce temps là, c'était une somme astronomique.
Mais ici c'était le pris à payer, et tout naturellement, les russes, et les alliées ont fait payé la somme a l'allemagne et aux autres pays perdant (italie, japon, roumanie etc...)sur de nombreuse années

en tant que chiffre de comparaison, 50.1 Milliard $ en ce temps là équivaut aujourd'hui à ~ 700 Milliards $ (en 2007).

donc entre hier et aujourd'hui cela donne un rapport de 13.972 plus cher

et notre chère patrie (de gaule) lui il as emprunté pour notre pays 3.2 Milliards de $ en matériel de guerre, telle les nouveaux blindés pour Leclerc ou pour Tassigny.
donc un petit et rapide calcul, qui fait 3x13 = ~ 40 Milliards de $ en 2007

Mais le plus gros emprunteur était bien sur, la Grande bretagne avec 31.3 Milliards de $.

Mais ici le prets bail, ce n'était pas un arangement financier, mais des concessions de bases américaines et autres telle comme il as été énumérer dans le reportage de la série des grandes batailles, 99 ans de concession pour la vente de 50 vieux destroyer américains, donc en 2042 ou 2044, se termineras la concession de quelques bases et propriété Américaines et retournerons sous l'autorité de leurs pays respectif.

Mais néenmoins ici ont auras une vision réel, du prix que valaient le matériel en ce temps là.


Dernière édition par SDKFZ le Jeu 18 Aoû 2011, 21:40, édité 1 fois
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MessageSujet: Re: les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est.   les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est. Icon_minitimeJeu 18 Aoû 2011, 18:57

et ici, toujours pour que vous receviez l'idée de l'ampleur des Mrd. de $ que celà avait couté.
ainsi ici je vous donne trois prix comptent pour tarif vendu par unité.


Citation :
P-40 Kittyhawk - 44.900$.
P-39 Airacobra - 50.700$.
P-47 Thunderbolt - 83.000$.
Douglas C47 Skytrain - 88,574$
North American B25 Mitchell - 142,194$
North American AT-6 Texan -22,952$.

donc ici c'était juste pour vous donnez un apperçus des prix, ultérieurement j'éssaierais de retrouver les autres prix, pour le Spitfire j'avais trouvé un prix de 9500£ mais ici je ne connais pas la valeur de la livre stirling pour la comparer au $ pendant la seconde guerre mondiale.
j'avais lu une valeur de 0.21 pour la livre stirling, mais ici, cela ferait que le spit aurais couté 11000$ et çela ne peut pas être correct en compararant au prix des avions américains, dans tout les cas, les 7 prmiers Tomahawk eux ont été acheté au mois de septembre 1941 non a travers le lend lease, mais en paiement en OR.
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MessageSujet: Re: les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est.   les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est. Icon_minitimeJeu 18 Aoû 2011, 19:20

et ici comme il as été parler de routes maritimes, ici je vous donne les routes maritime pour Téhéran, et les autres qui ont été emprunté pour l'affretement des avions.

les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est. Mini_943815routeavion

donc en partant des Etas unis, via route maritime en partance de Miami jusqu'en Afrique puis remontant jusqu'en Egypte traversant l'Iran et arrivé a Moscou.

pour les Avions, ici ils volèrent jusqu'en Alaska et de l'à Direction Moscou

donc voici ce qui est exactement énumérer


Citation :
The route began in Great Falls, and had landing fields in Alberta at Lethbridge, Calgary, Edmonton, and Grande Prairie; in British Columbia at Dawson Creek, Ft. St. John, and Ft. Nelson; in the Yukon Territory at Watson Lake and Whitehorse; and in Alaska at Northway, Tanacross, Big Delta, and Fairbanks. The ALSIB route combined the Northwest Staging Route, flown by U.S. pilots, with western Alaskan and Siberian segments flown by Soviet pilots. Soviet flyers took the route from Fairbanks, Galena, Moses Point, and Nome on to Uel’kal, Markovo, Siemchan, Yakutsk, Kirensk, Krasnoyarsk, and Novosibirsk.

Precise figures of aircraft vary slightly according to source. Figures given at Ladd Field were 7,926 total ferried aircraft departures, broken down as:

2,618 P-39;
48 P-40;
3 P-47;
2,397 P-63;
1,363 A-20;
732 B-25;
710 C-47;
54 AT-6;
1 C-46.

donc ici dans la liste, c'est uniquement le nombre qui as été transité via cette route, ici il faut encore comptabilisé les autres qui ont transité par la mer.
Et ce fus uniquement pendant l'été 1942, que ils ont commencé à emprunté cette route.
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MessageSujet: Re: les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est.   les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est. Icon_minitimeJeu 18 Aoû 2011, 22:51

et ici encore une autre partie, que je laisse en langue anglaise.

Citation :
Following American and British aircraft were officially delivered to USSR as lend-lease deliveries (numbers as received in USSR; numbers dispatched bigger, as considerable numbers were lost in transit):

P-39 Airacobra 4952
P-63 Kingcobra 2400
P-40 Tomahawk and Warhawk (in Russia called Kittyhawk) 2397 (part of which redirected from UK)
P-47 Thunderbolt 195
NA Mustang I 10 (from UK)
Hurricane 2952
Spitfire 1351
AW Albemarle 14
A-20 Havoc 2908 (including "Boston III" aircraft redirected from UK)
B-25 Mitchell 862
HP Hampden 23 (originally intended for lend-lease delivery; left behind in Northern Russia by 144 and 455 Sq.)
DH Mosquito 1
C-46 Commando 1
C-47 Dakota 707
C-52 Owl 19
AT-6 Texan 82
PBN-1 Nomad 137
PBY-5A Catalina approx. 20
PBY-6A Catalina 48
OS2U Kingfisher 2

In addition a number of various Western aircraft crashed on Soviet or Soviet-occupied territory were repaired and tested (or even used operationally) by the Soviet Air Forces:

P-38 Lightning >2
B-24 Liberator approx. 20
B-17 Flying Fortress approx. 20
B-29 Superfortress >3
Avro Lancaster >2
Short Stirling >2?
Supermarine Walrus >1

Note: above are only the main types listed; in USSR a big number of modifications were made (two-seater modifications, installation of Soviet engines and cooling systems, machine guns and cannons, bombs
and rockets etc).
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MessageSujet: Re: les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est.   les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est. Icon_minitimeVen 19 Aoû 2011, 03:25

bon enfin une bonne nouvelle, je vient tout juste de retrouver le document du contrat signé par les deux pays respectif.

Citation :
AGREEMENT BETWEEN THE GOVERNMENTS OF THE UNITED STATES AND THE U. S. S. R. ON THE DISPOSITION OF LEND-LEASE SUPPLIES IN INVENTORY OR PROCUREMENT IN THE UNITED STATES

The Government of the United States and the Government of the Union of Soviet Socialist Republics, in order to provide for the orderly disposition in their mutual interests of the undelivered articles which were in inventory or procurement in the United States, prior to the cessation of active military operations against the common enemy, for the purpose of providing war aid to the Union of Soviet Socialist Republics under the act of Congress of ~1arch 11,1941, as amended, agree as follows:

Article l

All articles and services undertaken to be provided by the Government of the United States under this agreement shall be made available under the authority and subject to the terms and conditions of the act of Congress of March 11, 1941, as amended, and any acts supplementary thereto.

Article II

Within such periods as may be authorized by law, the Government of the United States undertakes to transfer to the Government of the Union of Soviet Socialist Republics, and the Government of the Union of Soviet Socialist Republics agrees to accept subject to the right of inspection referred to in article V, those articles which are or will be available to the Government of the United States for transfer to the Government of the Union of Soviet Socialist Republics out of articles that are included in the requisitions set forth in schedule I~A or in the categories of articles set forth in schedule I-B and that were in inventory or procurement in the United States for the purpose of providing war aid to the Union of Soviet Socialist Republics, but were not transferred, prior to the date of the signature of this agreement.

The Government of the Union Soviet of Republics undertakes to pay the Government of the United States in dollars, for the articles transferred to the Government of the Union of Soviet Socialist Republics under this article, an amount to be determined as set forth in schedule II, and interest thereon, according to the terms and conditions set out in that schedule. The obligation of the Government of the Union of Soviet Socialist Republics to make payment in dollars in accordance with the terms of this agreement may be discharged by the delivery of gold, which will be valued at the buying price for gold provided in the provisional regulations issued under the Gold Reserve Act of 1934 as the same may be in effect at the time of each delivery.

Schedule I-A, Schedule I-B, and Schedule II, which are annexed hereto, are made a part of this Agreement.

Article III

Changes may be made from time to time by mutual agreement of the parties in the list of requisitions and categories in schedule I-A and schedule I-B.

The Government of the Union of Soviet Socialist Republics shall be released from its obligation to accept articles under the provisions of article II upon payment to the Government of the United States of any net losses to the Government of the United States, including contract cancellation charges, resulting from the determination of the Government of the Union of Soviet Socialist Republics not to accept such articles.

The Government of the Union of Soviet Socialist Republics reserves the right, without payment as provided in the foregoing paragraph, not to accept articles which cannot be made available by the Government of the United States in complete units as specified in the approved requisitions or written requests of the Government of the Union of Soviet Socialist Republics, or in the offerings mad e by the United States Government, relating to such articles and units.

Article IV

Within such periods as may be authorized by law, the Government of the United States undertakes to aid in the movement to the Union of Soviet Socialist Republics of the articles provided under article II by furnishing American flag shipping and related services so far as it deems necessary to supplement Soviet flag shipping and so far as it is consistent with the national interest of the United States, and the G6vernment of the Union of Soviet Socialist Republics agrees to pay the Government of the United States for such shipping and related services as may be made available under the provisions of this article in an amount and on terms and conditions set forth in schedule II.

Article V

The Government of the United States will, in lieu of granting any warranty express or implied with respect to articles transferred to the Union of Soviet Socialist Republics, assign to the Government of the Union of Soviet Socialist Republics any assignable rights which it may have against the suppliers, inland carriers, or other private contracting agencies for breach of warranty, or any assignable claims for loss of or damage to articles prior to transfer to the Government of the Union of Soviet Socialist Republics. The Government of the Union of Soviet Socialist Republics shall have the right of inspection of articles prior to delivery. The Government of the United States undertakes to use its best efforts to provide appropriate assistance to the Government of the Union of Soviet Socialist Republics to effectuate a satisfactory settlement with the suppliers, inland carriers, or other private contracting agencies of any claims of the Government of the Union of Soviet Socialist Republics covered by the aforesaid assignment.

The Government of the United States agrees that the provisions of article V of the Mutual Aid Agreement of June 11,1942, shall not apply to supplies made available to the Government of the Union of Soviet Socialist Republics under the provisions of article JI of this agreement.

Article VI

The provisions of this agreement shall not apply to those articles which the Government of the Union of Soviet Socialist Republics has agreed to purchase and the United States Government has agreed to transfer under the terms and conditions of the letter dated May 30, 1945, from the Foreign Economic Administrator to the Chairman of the Government Purchasing Commission of the Soviet Union in the United States.

Nothing in this agreement shall modify or otherwise affect the final determination, under the act of March 11, 1941, as amended, and the Mutual Aid Agreement between the two Governments of June 11, 1942, of the terms and conditions upon which the Government of the Union of Soviet Socialist Republics has received aid except for the articles and services made available under the provisions of this agreement.

Article VII

This agreement shall take effect as from this day's date.

In witness whereof the undersigned, duly authorized by their respective Governments, have signed the present agreement in duplicate in Washington on the 15th day of October 1945.



For the Government of the United States:

(Signed) LEO T. CROWLEY.



For the Government of the Union of Soviet Socialist Republics:

(Signed) LEONID G. RUDENKO.





SCHEDULE I

(Schedule I-A and Schedule I-B contain voluminous detailed information concerning the materials and equipment to be supplied under the Agreement.)



SCHEDULE II

The terms and conditions upon which articles are to be transferred and shipping and related services rendered by the Government of the United States to the Government of the Union of Soviet Socialist Republics under the provisions of this Agreement are as follows:

A. Definiiions..-1. The term "contract price" means the contract price f. o. b. point of origin, or the price computed by the United States Government f. o. b. point of origin in cases in which contracts are written on terms other than f.o.b. point of origin (confirmed by proper documents), which is paid by the United States Government to the contractor. The contract price shall be evidenced by a specific contract in cases where specific contracts have been entered into by a United States Government procurement agency in pursuance of an approved requisition or other written request of the Soviet Government Purchasing Commission or to fulfill 6fferings made by the United States to the Union of Soviet Socialist Republics for the war programs of the Union of Soviet Socialist Republics. In cases where articles so requested or offered are not procured on contracts placed by a U.S. Government procurement agency in part or in whole specifically for the Union of Soviet Socialist Republics but are procured by a United States Government procurement agency on general war supply contracts without specification of the particular ultimate recipient or recipients, the contract price shall be the average contract price (as computed by the United States Government) f.o.b. point of origin paid by the United States Government procurement agency for similar articles.

2. The term "the fair value of the articles" means: (a) In the case of nonfoodstuffs, in the aggregate, the contract price less 10 percent of such contract price; (6) In the case of foodstuffs, the price (as computed by the United States Government) at which the United States Government sells similar articles in similar quantities in the United States to other foreign governments at or about the time of transfer to the Union of Soviet Socialist Republics.

3. The term "Inland point of origin" means the factory in the case of articles in production or under contract for production at the time of the signing of this agreement and in the case of articles completed at the time of the sighing of this agreement the point at which such articles are then situated or their immediate next destination if the articles are in transit.

B. Unless otherwise provided by mutual agreement, transfers of articles to the Government of the Union of Soviet Socialist Republics shall take place, in the case of nonfoodstuffs, immediately upon delivery of the articles at the inland point of origin, and in the case of foodstuffs, immediately upon the loading of the articles on board ocean vessels in a United States port, and title and risk of loss with respect to articles shall pass upon transfer to the Government of the Union of Soviet Socialist Republics; provided, that any article which shall not have been transferred to the Government of the Union of Soviet Socialist Republics as above set forth prior to 3 months following the time of the signing of this agreement or 3 months following the time of notice to the Government of the Union of Soviet Socialist Republics of the availability of the articles, whichever is the later, shall be deemed to be transferred to the Government of the Union of Soviet Socialist Republics upon such date, and the Government of the Union of Soviet Socialist Republics shall thereafter assume complete financial responsibility for the articles.

All articles made available shall be properly packed or prepared to meet the requirements of ocean shipping. The invoice delivered by the Government of the United States as certified by authorized officials of the Government of the Union of Soviet Socialist Republics with respect to articles transferred under article II shall be final. The Government of the Union of Soviet Socialist Republics shall, with respect to foodstuffs transferred, supply the Government of the United States with the necessary number of ship manifests and signed on-board bills of lading with related invoices, packing lists, and other documents, whenever the foodstuffs are transported on a vessel not under the control of an agency of the Government of the United States.

C. The amount, which the Government of the Union of Soviet Socialist Republics shall pay the Government of the United States, for articles transferred under the provisions of article II of this agreement, shall be the sum of the following items set forth in subparagraphs 1 and 2:

1. The fair value of the articles.

2. The costs incurred subsequent to transfer for storage, inland transportation, inland accessorial charges, and port accessorial charges normally incurred by cargo in accordance with the custom of the port.

In the case of nonfoodstuffs, such costs shall be evidenced by bills of lading, warehouse receipts or other appropriate invoices, which shall be certified by the Government of the Union of Soviet Socialist Republics to represent true charges. Upon presentation of such documents to the Government of the United States by the Government of the Union of Soviet Socialist Republics the Government of the United States will pay the carrier, warehouse or other contracting agency, as the case may be. The Government of the Union of Soviet Socialist Republics undertakes to identify by marking on the bill of lading, warehouse receipt, or other documents involved, the requisition and contract numbers and shipping marks or a description of the articles covered by such documents.

In the case of foodstuffs, such cost is included in the fair value of the article determined in accordance with subparagraph (1) above.

D. The amount which the Government of the Union of Soviet Socialist Republics shall pay the Government of the United States for shipping and related services made available under the provisions of article IV of this agreement shall be determined on the basis of applicable rates established by the Government of the United States, which shall be subject to acceptance by the Government of the Union of Soviet Socialist Republics.

E. Payment of the total amount determined as set forth above in paragraphs C and D shall be made by the Government of the Union of Soviet Socialist Republics, on or before July 1, 1975, in 22 annual installments, the first of which shall become due and payable on July 1, 1954. The amounts of the annual installments shall be as follows:

Each of the first 4 installments shall be in an amount equal to 2.5 percent of the amount determined as set forth above; each of the second 4 installments shall be 3.5 percent of said determined amount; each of the third 4 installments shall be 4.5 percent of said determined amount; each of the fourth 4 installments shall be 5.5 percent of said determined amount; and each of the last 6 installments shall be 6 percent of said determined amount.

Nothing herein shall be construed to prevent the Government of the Union of Soviet Socialist Republics from anticipating the payment of any of the installments, or any part thereof, set forth above.

If by agreement of both Governments it is determined that, because of extraordinary and adverse economic conditions arising during the course of payment, the payment of a due-installment would not be in the joint interest of the United States and the Union of Soviet Socialist Republics, payment may be postponed for an agreed upon period.



Interest on the unpaid balance of the total amount determined as set forth above in paragraphs C and D shall be paid by the Government of the Union of Soviet Socialist Republics at a fixed rate of 23/8 percent per annum accruing from July 1, 1946. Interest shall be payable annually, the first payment to be made July 1, 1947.



For the Government of the United States:

(Signed) LEO T. CROWLEY.



For the Government of the Union of Soviet Socialist Republics:

(Signed) LEONID G. RUDENKO.
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SDKFZ
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MessageSujet: Re: les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est.   les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est. Icon_minitimeVen 19 Aoû 2011, 04:16

donc ici les chiffres dans les documents d'expéditions
ici ce premier lien c'est pour la quantité d'avions, moteur et hélices qui ont été envoyer via le lend lease act.
mais ici comme vous pouvez le voir, ici sont énumérer autant les forces de la France libres que la chine et d'autre pays encore, entre autre la grande Bretagne, donc tout ce qui se rapporte à l'aviation du moins qui a été envoyé


http://www.sendspace.com/file/9qch8s

et ce second lien = pour tout le restes des armes, pistolet, couteau, chars, etc.. et toujours identiquement, ici sont aussi intégré les nombres d'expéditions pour les forces francais libre de "de gaule", et pour le royaume unis., donc ici ont détient aussi le nombre exact que de Gaule a acheter au USA, "le prix à payer pour notre liberté".

http://www.sendspace.com/file/fwj5a0

mais petit hic, ici l'hébergeur que j'ai utiliser, lorsque ont clique sur le lien, il affiche une grosse page de pub, ainsi cliquer juste sur "passer" en haut à droite de l'écran, et il vous donneras de suite la page de téléchargement du fichier.

et ici je complète encore avec les munitions qui est le lien suivant.


http://www.sendspace.com/file/0vfb8d

et ainsi que les véhicules de transport envoyé.

http://www.sendspace.com/file/ua3isj

donc ici vous êtes maintenant au courant de tous les principaux armes et armements que la Russie a acheter a travers le lend lease act, bien sur ici il y' as entre autre encore les produits chimiques, vêtements etc.... mais bon, ici je m'arrête, pour les fichiers.


Dernière édition par SDKFZ le Ven 19 Aoû 2011, 09:37, édité 1 fois
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MessageSujet: Re: les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est.   les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est. Icon_minitimeVen 19 Aoû 2011, 09:26

Chiffres impressionnants.
Certains disent que l'U.R.S.S. n'aurait pu gagner la guerre sans son potentiel humain et sans l'aide alliée.
Celle-ce a en effet été conséquente, mais que dire de alors l'apport des pays occupés à l'Allemagne nazie ?
Par exemple, rien que dans notre beau pays, entre les prises de guerre et la production industrielle des années 40/44, on estime à 400 000 le nombre de véhicules français de tous types récupérés ou livrés à la Wehrmacht.
François Vauvilliers (Histoire et Collections) a écrit dans un de ses livres sur les véhicules de l'armée française, que les prises de guerre (du canon de 75 jusqu'au fourgon hippo en passant par les motos de liaison) auraient servi à équiper, tout ou partie, 85 divisions d'infanterie allemandes pour 1941.
Si on rajoute les usines d'armements de Tchecoslovaquie, les productions agro-alimentaires de Belgique, de France …, (« ils nous prennent tout » disait-on à l'époque), on constate que le Reich aussi a eu son « Prêt bail »....
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MessageSujet: Re: les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est.   les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est. Icon_minitimeVen 19 Aoû 2011, 09:59

vania a écrit:
...
Si on rajoute les usines d'armements de Tchecoslovaquie, les productions agro-alimentaires de Belgique, de France …, (« ils nous prennent tout » disait-on à l'époque), on constate que le Reich aussi a eu son « Prêt bail »....

sur ta dernière partie, je ne suis pas tellement d'accord, parce que ici, ce n'est pas la même chose.
Hitler lui ils s'est approprié le matériel et a fait travailler les usines par la force et non a travers un contrat de vente ou de production.
donc du vol ou de l'extorsion par chantage si tu préfère, parce que soit c'était les livraisons, soit c'était collé au mur une dizaine de personne en tant qu'exemple.
c'était cela le "prêt bail" de la version de Hitler.

et ici une des premières contre- mesure en terme de réponse de non acceptation des dictacles d'Adolf et de Pétain, c'était en 1942, avec le sabordage de la flotte de Toulon.
Mais ici je te parie, qu'il y' a eu aussi des représailles, parce que Adolf, n'as surement pas du aimé le fait, que son plan venait d'être saboté.
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MessageSujet: Re: les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est.   les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est. Icon_minitimeVen 19 Aoû 2011, 14:49

On est d'accord bien sûr, mais c'est juste pour signaler que si l'U.R.S.S. a eu de l'aide, le Reich n'aurait pu s'engager sur autant de théatres d'opération, en particulier à l'est, avec le seul soutien de son industrie nationale.
Mais c'est évident qu'on ne peut comparer le "Prêt bail" avec les méthodes d 'exploitation, de pillage et d'esclavagisme des nazis ...
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MessageSujet: Re: les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est.   les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est. Icon_minitimeSam 20 Aoû 2011, 11:34

de toute façons, "le prêt bail", ce n'était considérer que une aide substantiel, du fait que malgré que les chiffres sons impressionnant, cela n'as représenter dans la totalité que entre 15 à 20% du matériel que les russes détenait, donc oui une aide, parce que cela a permit à Staline, d'attendre que la production de ses usines après transfert, reviennent à 100%, donc aide considérable pendant la bataille de Moscou, Leningrad, et les autres, ou leurs commandant d'unités, se demandèrent chaque fois, avec quel matériel ils allaient bien pouvoir faire une contre attaque, parce que les commandants des unités n'était pas stupide de croire qu'ils allaient réussir a faire des miracle avec des brigades contenant a peine 60 chars, tandis que les allemands les attaquait par division. donc 3x plus puissant que leurs petite brigade.

Mais bon, j'avais aussi lu, une fois, un commandant Allemand qui avait écrit à sa femme, ou il avait énumérer, que au Mois de décembre 1941, étant partit a la base de 500 chars en juin 1941, et au mois de décembre, il ne lui restait plus que une soixantaine de chars en état de combattre. donc cela était la triste réalité, les Allemands eux mêmes se cramponnait avec leurs ongles en attendant que les nouvelles unités en renfort arrivés.
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MessageSujet: Re: les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est.   les raisons du lend lease act sur le Front de l'Est. Icon_minitimeDim 21 Aoû 2011, 05:10

Bonjour,
Une chose parfois méconnue a ce sujet : Si le Lend-lease était bien d'origine américaine, Churchill fut instrumental dans son application a l'URSS.
Il fut en effet l'un des premiers, sinon le premier, a classifier sans appel ses priorités : Abattre Hitler, avec l'aide indispensable de Staline, et on verra ensuite.
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